Boodsgap
Uitdaging
Boodsgap is een online platform waar verschillende lokale supermarkten worden gepromoot. Klanten kunnen online hun wekelijkse boodschappen bestellen en dan wordt het dezelfde dag bezorgt. Voor mij was de uitdaging om de website zo overzichtelijk mogelijk te maken, omdat er veel producten worden weergegeven. En daarbij moest de flow van de website makkelijk en soepel verlopen. De klant moet niet te veel ingewikkelde stappen doorlopen om boodschappen te doen net als in de winkel.
Ontwerpproces
De voorkeurs kleur die de klant had voor het logo was groen. Ik heb verschillende tinten groen gebruik voor de digitale logo schetsen. In illustrator begin ik altijd met een leeg blad waar ik alle denkbare lettertypes, kleurcombinaties en opties kan uitwerken. Daarna kies ik de 3 beste concepten die ik aan de klant kan voorstellen. Het is voor mij altijd belangrijk om de klant genoeg opties te geven maar niet te veel om verwarring te voorkomen.
Wanneer het logo is gekozen maak ik hieruit een styleguide met de gekozen kleuren en lettertypes. De styleguide breid ik verder uit naar hoe ik deze kleuren wil gebruiken in de website. Denk maar aan button kleuren, lettertype onderscheid in de teksten en dat de styleguide duidelijk is voor de developer.


Logo

Resultaat
Het eindresultaat is een website waar klanten online boodschappen kunnen doen. Voor nu is de website alleen nog gericht op regio Dordrecht. In de toekomst wil het bedrijf uitbreiden naar heel Nederland.
