YUWWI
Uitdaging
YUWWI is een webwinkel wat diverse sieraden verkoopt. De producten die worden verkocht zijn allemaal handgemaakt. De doelgroep zijn voornamelijk vrouwen tussen de 30 en 40 jaar.
Ontwerpproces
Het merk heeft een aantal waarden wat terug moet komen in de huisstijl. Yuwwi staat voor fusie, kracht, zuiverheid en volledigheid. Daarbij staat het merk voor respect voor een ieder. Het symbool wat de klant graag wilde gebruiken is de lotusbloem.
Ik heb een aantal logo schetsen ontworpen, aan de rechterkant te zien, in illustrator om al mijn ideeën uitgewerkt te hebben. Hier heb ik gekeken naar verschillende manieren om een lotus te illustreren in combinatie met typografie. Vanuit de schetsen heb ik de 3 beste concept logo’s gekozen en voorgelegd aan de klant. (hieronder weergegeven)
Logo ontwerp
Styleguide
Vanuit de styleguide maak ik altijd 3 concept ontwerpen waar de klant uit kan kiezen. Zo heb ik voor de verpakking enveloppen waar de sieraden in worden verstuurd en de visitekaartjes een aantal verschillende uitwerkingen gemaakt waar ik het logo en de illustratie net anders heb geplaatst.
Resultaat
Vanuit de styleguide maak ik altijd 3 concept ontwerpen waar de klant uit kan kiezen. Zo heb ik voor de verpakking enveloppen waar de sieraden in worden verstuurd en de visitekaartjes een aantal verschillende uitwerkingen gemaakt waar ik het logo en de illustratie net anders heb geplaatst.
Productfoto’s
Voor de website worden veel foto’s geplaatst van de producten die verkocht worden. Hiervoor heb ik opdracht gekregen om alle productfoto’s gelijk te maken. Ik heb de oorbellen een voor een uitgesneden en in een template geplakt met het logo eronder. Daarbij heb ik voor alle oorbellen eens schaduw aan de onderkant geplaatst zodat het product wat meer naar voren komt.
Ik heb gebruik gemaakt van guidelines in Photoshop zodat alle oorbellen ongeveer dezelfde grootte hebben in de eindfoto. Op de website als de foto’s naast elkaar komen ziet het er als een geheel uit.
Voor de oorbellen heb ik insteekkaartjes ontworpen waar de oorbellen in worden geprikt. Deze worden gebruikt bij verzending van de producten.